1 februarie 2010

Şi cu asta, ce-am făcut?

În 1939, o perioadă când aservirea economică a României către monopolurile străine se accentua, prin concesionarea bogăţiilor ţarii, când trusturile străine impuneau funcţionarea unor experţi şi controlori, marele Constantin Tănase spunea acest cuplet, cu refrenul „Şi cu asta, ce-am făcut?”, pe care, la cererea publicului, era nevoit să-l repete de mai multe ori...

Nu pare prea contemporan? Ba chiar că nu ne-am mişcat din loc şi că suntem tot atunci, în acea perioadă? Doar Constantin Tănase lipseşte...

Ne-am trezit din hibernare
Şi-am strigat cât am putut:
Sus Cutare! Jos Cutare!?
Şi cu asta, ce-am făcut?

Am dorit, cu mic, cu mare,
Şi-am luptat, cum am ştiut,
S-avem noua guvernare?
Şi cu asta, ce-am făcut?

Ca mai bine să ne fie,
Ne-a crescut salariul brut,
Trăim dar în sărăcie?
Şi cu asta, ce-am făcut?

Ia corupţia amploare,
Cum nicicând nu s-a vĂzut,
Scoatem totul la vânzare?
Şi cu asta, ce-am făcut?

Pentru-a câştiga o pâine,
Mulţi o iau de la-nceput,
Rătăcesc prin ţări străine?
Şi cu asta, ce-am făcut?

Traversăm ani grei, cu crize,
Leul iar a decăzut,
Cresc întruna taxe, accize?
Şi cu asta, ce-am făcut?

Totul este ca-nainte,
De belele n-am trecut,
Se trag sforile, se minte,
Şi cu asta, ce-am făcut?

Se urzesc pe-ascuns vendete,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Ţara-i plină de vedete,
Şi cu asta, ce-am făcut?

Drumurile le-am vândut?
Le-am vindut!
RMS-ul l-am vândut?
L-am vindut!
Telefonul, l-am vândut,
Şi pe dracu' l-am vândut...
Am vândut şi-am revândut
Tot ce-aveam şi am făcut...
Foarte bine! S-a făcut!
Dar cu asta, ce-am făcut?

Legi cu droaia am făcut?
Am făcut!
Refăcut, parafăcut...
Desfăcut!
Lefurile, le-am scăzut,
Am redus tot ce-am putut,
Am mâncat ce n-am avut...
Şi-am ajuns de necrezut...
Dar cu asta, ce-am făcut ?

Pleaca-ai noştri, vin ai noştri!
E sloganul cunoscut;
Iarăşi am votat ca proştii,
Şi cu asta, ce-am facut?

Postări asemănătoare pe categorii



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu