22 octombrie 2009

Lista securiştilor: 1949 - 1989

Perioada comunistă şi tot cortegiul său de orori fac parte, totuşi, din istoria acestui neam. Deci trebuie asumată ca atare. Eventual şi cunoscută!

Paul Goma ne pune la dispoziţie o listă a securiştilor, despre care, într-un preambul, spune următoarele:
„Lista securiştilor” a fost capturată de pe internet, site-ul oficial al PNŢCD). Nu am intervenit decât în cazurile care mă privesc direct. Acolo am marcat cu albastru numele meu. Desigur, „Lista” a presupus o muncă susţinută din partea
istoricilor de la IRIR. Nu ştiu când anume a fost definitivată această variantă (a Listei), dar în aproape un deceniu şi jumătate, recolta este dezamăgitoare:
- lipsesc nume ale unor criminali securişti cunoscuţi: Goiciu, Istrate (Gherla), Buzescu, Paszty (Mediaş), Trâmbiţaş
(Făgăraş), Ţîrlea, Widoni, Nuţu, Marcu, Haiducu (Vişan, Forrestier - Hirsch), Aninoiu, Virgil Cândea, Valentin Lipatti…;
- figurează, dar nesemnificativ: Pleşiţă, Gheorghe Vasile, Goran, Marcu, Ion Stănescu (ministrul), Merce…
Mi-am îngăduit să-i introduc, să-i completez în roşu.

Lista securistilor 1949-1989

Postări asemănătoare pe categorii



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu