26 mai 2010

Piaţa mezelurilor în România. Analiză.

Mezelurile în România... Cu toţii trecem prin magazine şi constatăm culoarea mezelurilor. Dacă ar fi să vorbim doar de culoare care e dată de folosirea intensivă a aditivilor alimentari mai mult sau mai puţin toxici...
Cris-Tim - „Îţi place să mănânci sănătos”
Aldis - „Gustul mezelurilor româneşti de calitate”
Campofrio - „Alimente pentru o viaţă sănătoasă”
Caroli - „Îţi lasă gura apă”
Angst -„Excelenţa face diferenţa”
Scăderea puterii de cumpărare a populaţiei a dus la o stagnare a pieţei de preparate din carne în acest an, vânzările fiind cu mult sub estimările procesatorilor, care se aşteptau la creşteri de cel puţin 10% în 2008, care le-ar fi permis să îşi acopere pierderile din ultimele luni ale anului trecut.
În acelaşi timp, este aşteptată o majorare a preţurilor la produsele din carne în perioada următoare, pe fondul crizei economice, care a dus la „costuri mari la credite”, potrivit reprezentanţilor procesatorilor. „Evoluţia consumului nu este spectaculoasă în acest an. Toată industria alimentară, dar şi cea a bunurilor de larg consum, vor fi afectate de scăderea veniturilor. Va fi un fenomen european”, a declarat recent Mihai Vişan, director executiv al Asociaţiei Române a Cărnii (ARC). Acesta a mai precizat că preţul la carnea de porc (carcasă) s-a majorat în acest an pe plan internaţional cu peste 30% faţă de anul trecut, până la 1,7-1,8 euro pe kilogram, mai ales din cauza crizei financiare de la nivel mondial, dar şi ca urmare a devalorizării leului faţă de principalele valute, în special faţă de euro.

România importă 80% din necesarul de carne de porc pentru procesare şi 35% din necesarul de carne de pasăre. Prin urmare, impactul, atât asupra producătorilor, cât şi asupra consumatorilor, va fi unul important, patronatele din industria de profil preconizând o scumpire a cărnii şi a preparatelor din carne cu cel puţin 10%.

Deprecierea leului corelată cu celelalte efecte ale contextului actual va duce, pe lângă scăderea consumului, la o creştere mai lentă a cererii pentru produsele premium în raport cu cea pentru produsele destinate segmentului low-cost şi mediu.

Potrivit reprezentanţilor celor trei producători de mezeluri, evoluţia cursului valutar va avea un impact imediat asupra costurilor atât în ceea ce priveşte cheltuielile cu materia primă şi utilităţile, cât şi a celor cu dobânzile la creditele în euro şi leasinguri, ceea ce poate duce la stoparea investiţiilor şi la neutilizarea fondurilor europene. Pentru diminuarea efectelor deprecierii leului în
raport cu euro, producătorii de mezeluri vor reduce costurile în paralel cu majorarea preţurilor.

Postări asemănătoare pe categorii



Un comentariu:

  1. buna ziua!
    e interesant studiul...as vrea sa stiu si eu sursa de informatie :)
    multumesc

    RăspundețiȘtergere