21 iulie 2009

Critica unei logici politicianiste...

În dorinţa lor de a aduce oamenii la secţiile de votare în momentele electorale, mulţi politicieni au apărut pe ecranele televizoarelor argumentănd că cei care nu participă la vot nu au dreptul ca ulterior să comenteze sau să critice dacă sunt nemulţumiţi.


După o discuţie pe această temă cu un amic, am tras şi o concluzie. În esenţă,  nemulţumirile ulterioare unor alegeri se pot împărţi în două categorii:

  1. Nemulţumirea dată de rezultatele alegerilor, pe motiv că cei ce-au câştigat respectivele alegeri nu sunt pe placul tău.
  2. Nemulţumirea dată de rezultatele activităţii desfăşurate de cei ce-au câştigat respectivele alegeri.

Ei bine, dacă n-am participat la vot, într-adevăr nu am dreptul să exprim nemulţumiri referitoare la câştigătorii alegerilor. Dar dacă activitatea lor ulterioară mă nemulţumeşte, bineînţeles că în calitate de cetăţean care respectă legile, care-şi plăteşte toate obligaţiile, sunt îndreptăţit să critic ceea ce fac respectivii aleşi.

Am zis!

Postări asemănătoare pe categorii



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu