12 aprilie 2010

Mecanismele răului - manualul inocenţilor

Oamenii sunt prea inocenţi pentru a vedea răul, ei fiind artificial îndoctrinaţi de către societate pentru a nu vedea răul absolut şi pentru a fi lipsiţi de armele necesare pentru a lupta impotriva acestuia...
...totul a început în clasa a cincea... Atunci, din dorinţa de a atrage atenţia, am zis una dintre cele mai mari minciuni din viaţa mea. Timpul a trecut şi credeam că cei din clasa mea mi-au uitat minciuna. Dar nu a fost asa. La sfărşitul clasei a opta unul dintre colegi a zis cu glas tare ceva de genul: "Măi,... mai ţineţi minte cum ne prostea ăsta că aşa şi aşa...", reamintindu-le tuturor minciuna mea şi faptul că ei toţi se lăsaseră intoxicaţi de acea minciună. Spre surprinderea mea, nimeni nu spusese nimic, nimeni nu mă mustrase,... Toţi se comportau ca şi cum acel coleg nu reamintise despre intâmplarea dintr-a cincea; toţi se comportau de parcă nu i-aş fi păcălit... Asa se face că, dacă în clasa a cincea, când îmi ieşise faza cu minciuna, credeam că toţi oamenii sunt prosti, într-a opta, îmi dădusem seama de faptul că oamanii sunt de fapt dezinformabili. Tot din această succesiune de întămplări am mai aflat că cea mai puterica arma a unui manipulator este aceea că manipulaţii, în clipa trezirii, tac (ei vor să pară oameni intregi şi nemanipulabili aşa încât, atunci când manipularea este decriptată, manipulaţii se rusinează şi tac).
Când am început să îmi caut de lucru, pe CV-ul meu, la sectiunea "hobby", era trecută întotdeauna pasiunea mea pentru psihologia socială. Acest lucru a atras după sine şansa de a fi invitat să particip la crearea unei reţele de brokeri şi consilieri de credite şi asigurări la nivelul judeţului Suceava, precum şi la dezvoltarea unor reţele de medicamente. Am mai avut ocazia de a fi invitat la unele activităţi ale unor organizaţii nonguvernamentale care erau în realitate aparate politice pentru unele partide politice. De fiecare dată mi-am arătat entuziasmul şi am acceptat, dar tot de fiecare dată am refuzat imediat după ce am observat dedesupturile murdare care se foloseau (la urma urmei, eu urma să fiu doar un sclav cu biciul în mână)...
Ani de zile am încercat să conving diverse grupuri de interese care nu practică manipularea de necesitatea unei campanii de vădire prin care oamenii să afle cum sunt manipulaţi în anumite conjucturi . Asta încerc şi aici.
În această carte veţi afla cum sunt manipulaţi cei care ajung să refuze să participe la alegerile politice, cum sunt manipulaţi cei care ajung să opteze pentru politicieni care au dezamăgit, cum sunt manipulaţi cei care ajung să alerge după lucruri cere nu le sunt de trebuinţă şi aşa mai departe.
În aceasta carte nu vor fi atacate organizaţii ci acţiuni. Eu ştiu că nu se va gasi niciodată vreo arhivă a vreunei organizatii (mai ales discrete) în care să fie descrise planurile lor de manipulare şi că singurul mod de a trăi mai bine o reprezintă punerea în gardă a oamenilor, oameni care trebuie să fie capabili sa se opună practicilor distructive şi să aplaude practicile costructive. Numai aşa sclavii cu biciul în mână vor fi îndepartaţi, iar cei pe care îi numim lideri vor fi de partea noastra şi a bunastării generale.

Postări asemănătoare pe categorii



Un comentariu:

  1. Detalii aici
    http://www.scribd.com/doc/29785290/MECANISME-ALE-R%C4%82ULUI-manipulare-dezinformare-si-persuasiune

    RăspundețiȘtergere