7 februarie 2012

Cum o fi?

Într-un moment greu, Bulă ajunge într-o mare criză de bani. De aceea se gândi să meargă la vecinul lui evreu Iţic, şi să-i ceară 2 lei ca împrumut, până în primăvară. Iţic îl ascultă atent, apoi ii zise:
- Bine, măi, îţi dau 2 lei împrumut până la primăvară, dar îmi laşi toporul ca zălog. Şi la primăvară, îmi dai 4 lei înapoi, altfel nu ne învoim. E bine?
Mai de voie, mai de nevoie, într-un final, Bulă se învoi. Lăsă toporul ca zălog, luă banii şi dădu să plece... Însă Iţic îl strigă:
- Măi Bulă! Ia fii atent la mine, la ce m-am gândit. La primăvară ştiu că o să-ţi fie greu să-mi dai înapoi cei 4 lei, întrucât iarna e lungă şi grea; aşa că ştii ce? Ia dă tu acum 2 lei înapoi, şi la primăvară îţi mai rămân de dat doar 2 lei, ce zici, o să-ţi fie mai uşor?
Bulă se gândi puţin şi recunoscu în sinea lui că Iţic are dreptate şi că uite e un vecin adevărat, aşa că se învoi şi-i dădu înapoi cei 2 lei, apoi plecă acasă, ceva mai uşurat. Însă pe drum tot calcula:
- Hmmm! Bani nu am, topor nu am, însă m-am ales cu o datorie de 2 lei şi totuşi nu a fost nimic în neregulă...
(Seamănă cu cineva cunoscut? Ca de exemplu FMI?)

Postări asemănătoare pe categorii



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu