3 iunie 2011

Aroganță bancară...

Totul a-nceput acum câteva zile...

Pe telefonul mobil au apărut câteva apeluri cu număr ascuns la care n-am apucat să răspund. Ulterior, când am răspuns am fost pus în legătură cu un robot care-mi spunea că nu au un operator disponibil, dar să aștept pentru că apelul meu este foarte important pentru ei... Care ei? Nu eu făcusem apelul, eu primeam un apel telefonic de la un număr de telefon ascuns... Neștiind despre ce-i vorba, bineînțeles că am închis.

Dar cum apelurile au continuat la intervale de câteva ore, am avut răbdare și în sfârșit robotul m-a pus în legătură cu o persoană... Așa am aflat că toate aceste apeluri proveneau de la reprezentanții unei bănci, pe numele ei Bancpost S.A.

Ce mi s-a comunicat? Că am o datorie de 6,77 euro către bancă, urmare a creditului imobiliar pe care l-am contractat undeva prin 2004-2005. Lună de lună am plătit câte 233 euro, rată scadentă la fiecare zi de 17 a lunii. Se pare că de vreo două luni, rata mea a crescut la 236 euro, o creștere nesemnificativă de altfel. Deranjant este atitudinea pe care o are banca, bancă ce a primit lună de lună rata aferentă, iar la această „întârziere” de 6,77 € face tam-tam ca pentru sute sau mii de euro și mă amenință cu Biroul de Credit, i-am comunicat operatorului faptul că a doua zi, în 30.05.2011, mă voi deplasa la bancă pentru achitarea acestei mici sume, dar cămă deranjează această atitudine ameninţătoare şi că voi lua foarte în serios varianta achitării integrale ac creditului şi ruperea oricărei relaţii cu această instituţie bancară.

Ceea ce am şi făcut, astfel încât pe la orele 17:00 a doua zi, datoria era achitată. Lucrurile însă, nu s-au oprit aici, întrucât, ieri primesc acasă o scrisoare emisă (culmea!) în ziua de 30.05.2011 pe care o reproduc:

Înştiinţare privind întârzierea la plată
Domnule ...
În baza contractului de credit ipotecar ... în care aveţi calitatea de împrumutat, înregistraţi o datorie în valoare de 6,77 EUR, la data de 30/05/2011, reprezentând rata neachitată, dobânzi curente şi dobânzi penalizatoare.

Pentru a evita consecinţele neplăţii şi pentru a ori procedura de urmărire a creditului restant începută de către Departamentul Intern de Colectare Creanţe,
Vă solicităm să efectuaţi urgent plata datoriei nu mai târziu de 6/06/2011.
ESTE ÎN INTERESUL DUMNEAVOASTRĂ SĂ PLĂTIŢI LA TIMP!

Orice zi de întârziere la plată atrage după sine majorarea datoriei totale cu dobânzi şi penalizări de întârziere. În plus, în cazul întârzierii la plată a debitelor restante, cu peste 30 de zile de la scadenţă, informaţiile cu privire la datoria dumneavoastră sunt transmise către Biroul de Credit.

AVEŢI DIFICULTĂŢI FINACIARE? VĂ PUTEM AJUTA!

În cazul în care aveţi dificultăţi financiare, dorim să venim în sprijinul dumneavoastră prin oferirea următoarelor soluţii, aplicabile doar după efectuarea plăţii menţionate anterior:
  • micşorarea ratei lunare prin extinderea perioadei de rambursare a creditului şi/sau
  • schimbarea datei scadente aferente creditului cu o altă dată aleasă de dumneavoastră, conform posibilităţilor dumneavoastră de plată - oferta este valabilă până la data de 30 iunie 2011.
Pentru informaţii referitoare la valoarea actualizată a restanţei sau orice alte informaţii suplimentare referitoare la creditul dumneavoastră, vă rugăm să ne contactaţi la numărul 0213800112 de luni până vineri între orele 08:00 - 21:30, sâmbătă şi duminică între orele 09:00 - 17:00.

În cazul în care, până la primirea prezentei informări, aţi achitat deja sumele datorate, vă mulţumim şi vă recomandăm să urmăriţi pe viitor achitarea la termen a obligaţiilor dumneavoastră.

Cu stimă,
Adrian Andrei
Şef Serviciul Urmărire Internă Credite
Deci: acest funcţionar bancar, nu aşteaptă să treacă ziua în care am promis că voi achita datoria şi îmi trimite deja scrisoarea de mai sus. Mai mult, nu sesizează că suma de 6,77 € este mult prea mică în comparaţie cu valoarea ratei pentru a fi vorba „dificultăţi financiare”. Ca orbetele, acesta ia o scrisoare model (concepută probabil de altcineva), completează datele personale şi o trimite, cu riscul de a supăra un client cu care nu a avut probleme vreme de câţiva ani! Halal angajaţi are această instituţie bancară! Asta ca să nu mai vorbim de această atitudine agresivă complet nejustificată în contextul prezentat.

Probabil că nu sunt singurul într-o astfel de situaţie... Dar băncile s-au învăţat să-şi trateze de sus, cu superioritate clienţii uitând că, de fapt, doar datorită acestora îşi pot permite salariile pe care le oferă unor persoane al căror singură expertiză este aceea de a face lucrurile ca un robot...
Asta-i o poveste, pot fi şi altele...

Postări asemănătoare pe categorii



2 comentarii:

  1. Ce sa mai zici? Din pacate, bancile noastre, cam toate, asa procedeaza! Ar fi interesant de stiut, daca ai fi vrut sa tansferi creditul la alta banca, ce facilitati ti-ar fi oferit acea banca? Iti poate banca aceea reduce dobanda? Reduce ratele ca sa te atraga? Altfel, de ce sa ma duc la ea?

    RăspundețiȘtergere
  2. Toate băncile din România practică "escrocheria la vedere". Nu au teamă de nimeni şi de nimic...

    RăspundețiȘtergere